Radionice miroljubive komunikacije

Radionice miroljubive komunikacije

Svjetstki dana mentalnog zdravlja obilježiti ćemo u nedjelju 11.10.2015. prezentacijom Radionice miroljubive komunikacije kroz umjetnost i pokret u formi predstave i Okruglim stolom na temu: “Važnost razvijanja komunikacijskih vještina za postizanje i održavanje mentalnog zdravlja” u velikoj dvorani Centra za kulturu Trešnjevka, Park Stara Trešnjevka 1 s početkom u 17:00 sati.

Spomenuta radionica realizirana je za članove udruge Ludruga u suradnji s Dinom Ivan voditeljicom radionice u razdoblju od 09. srpnja do 14. kolovoza 2015. u prostorijama Doma kulture Prečko, a zamišljena je kao iskustvena i inkluzivna radionica na kojoj smo koristeći razne umjetničke alate i tehnike učili osvještavati i izražavati vlastite emocije, te usvajati vještine nenasilne komunikacije.

Sudionici radionice prolazili su kroz osobni konflikt, učeći metode nenasilne komunikacije na verbalnoj razini, prevodeći četiri koraka nenasilja (opis, osjećaji, potrebe, prijedlog rješenja) u pokret. Izvodeći vježbe i igre kroz kretanje, te komunikološke vježbe, tražeći autentičan pokret, sudionici su mijenjali okvir konflikta, problema ili situacije na koju su željeli utjecati mijenjajući svoj pogled na situaciju i tražeći kreativno rješenje. Pri tom se dogodila “promjena drugog stupnja” i sudionici su vidjeli konflikt iz drugog kuta, drugog referencijalnog okvira. Promjena “drugog stupnja” dogodila se upotrebom tehnika koje napuštaju analitičko mišljenje, a koje su u ovom slučaju kretanje i koje vraćaju sudionika njegovom tijelu. Osluškujući vlastito tijelo, sudionici su postali svjesniji svojih osjećaja prilikom neke situacije, to ih je usmjeravalo na njihovu potrebu i na četvrti korak nenasilne komunikacije: na moguće kreativno rješenje i poželjan izlazak iz situacije. Na taj način sudionici su se premjestili na drugi okvir djelovanja i postalo je moguće “vidjeti” rješenje. Rješenje osobnog konflikta ili konflikta koji je prevladavajući za grupu sudionici su dobili dijeleći svoj problem u maloj grupi i zajedno s grupom trežeći rješenje opet kroz vježbe, igre i pokret.